joi, 26 mai 2016

Maria Lucia Hohan: "Nu suntem îndreptățiți la nimic. Trebuie să cauți, să ceri, să lupți"

Numele designerului român Maria Lucia Hohan a făcut din nou înconjurul lumii în luna aprilie, odată cu lansarea albumului Lemonade, semnat Beyoncé.

Lemonade a avut un debut frapant, cu vânzări de aproape 500.000 de exemplare în prima săptămână, iar comentatorii au dorit să afle cât mai multe despre acest album, inclusiv despre ținutele celebrei cântărețe. Una dintre aceste ținute - o rochie vaporoasă denumită Meteora - poartă eticheta brandului românesc MLH și a stârnit interesul unor reviste de renume, precum Billboard Magazine.

Cu toate că, în ultimii ani, creațiile sale au ajuns să fie purtate de câteva dintre cele mai faimoase femei din lume - precum Nicole Kidman, Shakira, Jennifer Lopez sau Rihanna, designerul Maria Lucia Hohan (36 de ani) este destul de puțin cunoscută în România.

Aventura ei în lumea modei de lux a început în urmă cu 10 ani, când a absolvit L'Institut Supérieur des Arts Appliqués din Paris. A făcut apoi un stagiu la casa de modă Krizia din Milano, după care s-a întors acasă și și-a deschis, cu 800 de euro, propriul atelier.

În ciuda succesului său în exclusivistul cerc de la Hollywood, Maria Lucia Hohan a rămas la București și este o prezență discretă atât în viața publică, cât și în presa românească.

PressOne: Am citit că, inițial, ați vrut să faceți design de interior și mai apoi v-ați descoperit pasiunea pentru design vestimentar. Cum s-a întâmplat trecerea?

Maria Lucia Hohan: A fost o alegere și o oportunitate în același timp. Pasiunea pentru designul interior a rămas, dar ocazia de a studia moda la Paris nu putea fi trecută cu vederea de un copil de 18 ani. Ulterior am fost complet cucerită, astfel că moda a devenit cariera mea.
Găsesc că sunt multe similitudini între cele două domenii și, de fiecare dată când pot, am tendința să schimb amenajarea interioară a spațiilor în care trăiesc, lucrez sau pe care le vizitez în vacanță.

PressOne:Cum arată lumea studenților la design vestimentar din Paris?
- La fel ca universul oricărui alt student în cel mai frumos oraș din lume. Firește că, la vremea respectivă, nu am avut acces la tot ce oferă acest loc incredibil, dar am avut acces la muzee, la străzi, la arhitectura orașului. Îmi amintesc că mă trezeam cu drag, la simplul gând că voi vedea din nou Parisul.
Mergeam cu autobuzul și mă uitam cu o plăcere imensă pe geam, îi priveam pe oamenii de lângă mine și mă gândeam că înțeleg perfect de ce sunt atât de zâmbitori. Locul în care trăiești, în care înveți, te influențează enorm.
Am adorat fiecare clipă și am sentimentul că, mai mult decât școala în sine, m-au format anii în care am locuit acolo și în care am "consumat" toată informația culturală pe care am putut să o extrag.
În plus, am fost nevoită să mă descurc într-un mediu destul de ostil, singură și complet neobișnuită cu tot ce presupune adaptarea, de la limbă până la sistemul bancar.

PressOne: Ce ați păstrat, stilistic, din acea perioadă?
- Aprecierea pentru lenjeria franceză, pentru interioarele lor, pentru stilul lor natural și fără prea multă emfază, obsesia pentru confort, de unde și intenția mea de a transforma rochia de seară într-un veșmânt mai simplu și foarte comod. Fără prea multe accesorii, prea multe restricții.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postare prezentată

Căutați «gleTierra» lui Aurel Tar la ICR

Vă recomand un eveniment cu adevărat inedit - expoziția de pictură «gleTierra», semnată de artistul vizual Aurel Tar și care este găzdui...