joi, 8 septembrie 2016

Expoziţia "UMAN" la Centrul Cultural pentru U.N.E.S.C.O


Asociația Națională pentru Arte Vizuale Contemporane, în parteneriat cu Primăria Sectorului 4, prezintă expoziția "UMAN" a fotografului Andrei Păcuraru. Vernisajul va avea loc pe data de 10 septembrie în Centrul Cultural pentru U.N.E.S.C.O. "Nicolae Balcescu" la adresa din Strada 11 Iunie, nr. 41, București, începând cu ora 18:00.

“Primul contact dintre doi oameni se stabilește, în general, după prima secundă; cea în care schimbăm cinci sau șase priviri și, conform unor mecanisme cognitive prea puțin cunoscute, ne acceptăm sau nu. La fel e și cu fotografia. Nu ne ia mult să ne dăm seama dacă un fotograf a surprins, în acea fracțiune de secundă necesară instantaneului propus, esența pe care o căutăm: ceea ce ne atrage sau nu; ceea ce ne place sau nu. Pentru că, în principiu, despre asta e vorba: relația cu fotografia, cu orice obiect vizual, e o relație estetică; una ordonată de gust și supusă arbitrariului, în toate formele sale.
Această relație de gust m-a împins inițial către traseul fotografiilor lui Păcuraru. Mi-au plăcut ca atare, nu am încercat să gândesc despre ele, nu am avut inițial nicio pretenție teoretică. Am vrut doar să privesc, păstrând pe cât posibil o distanță estetică față de obiectul privirii. Apoi, cu timpul, am descoperit o latură pe care aș putea să o numesc etică. Am găsit, privind de câteva ori cu atenție, un traseu. O etică a privirii, dacă vrem să numim lucrurile și să le așezăm într-o matcă teoretică. Sau o ficțiune de aceeași natură.

Abia când omul e redus la abstract, e gol și imobil, abia când renunțăm la culoare și sens, abia atunci descoperim că simplitatea va salva lumea.” Cristian Fulaş - scriitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postare prezentată

Căutați «gleTierra» lui Aurel Tar la ICR

Vă recomand un eveniment cu adevărat inedit - expoziția de pictură «gleTierra», semnată de artistul vizual Aurel Tar și care este găzdui...