miercuri, 28 decembrie 2016

Recomandare carte: tuse muci şi podoabe de crăciun – Editura Fractalia, scrisă de Rareş Fogaş.

 
Am primit și vă recomand romanul: tuse muci şi podoabe de crăciun de Rareş Fogaş. Însă trebuie să vă anunț ceva încă de la început: în cazul în care vă asteptați la un material critic serios despre roman, atunci vă garantez din start că asteptările vă vor fi înșelate. Nu sunt critic. Este recomandarea mea de citititor. L-am citit și mi-a placut. Citiți mai jos să vă faceți o idee. Despre autor și carte.

Rareș Fogaș: student la Facultatea de Filosofie, Universitatea din București; a publicat texte în revistele: Luceafărul, Agata literară, și în antologia Juventus 2013 (ed. Tracus Arte). Va scoate revista Pulă, o reluare a revistei cu același nume din anii '30, din care publică doar două numere; primul număr a fost ars și aruncat într-un coș de gunoi la Facultatea de Filosofie:

„Am vrut să scot din nou revista Pulă, numai că am făcut-o ca o foaie, adică doar câteva pagini trase la xeroxul de lângă școală și capsate, cu tot felul de texte: de-ale mele, de-ale lui Vica. Erau câteva secțiuni, dacă îmi aduc aminte, printre care versul numărului n, unde puneam versuri care au rămas în istoria literaturii din secolul trecut.

Am făcut și o pagină de facebook: www.facebook.com/organuniversal.”

Fragment:
mizeria asta de oraș îți oferă multe posibilități tocmai
pentru că nu sunt multe lucruri de făcut. te bucuri la
câțiva lei? dacă ai doar cinci lei ia-ți o bere. aici
contează dacă ai bani de băut e un semn de putere. de
obicei nu ai prea mulți așa că preferi tuborg sau holsten
nu te înfigi la carlsberg nici atât la catalogul cu beri
speciale care-s doar un moft. dă-i cu ciucaș să umple
mațu. sunt doar câteva cârciumi în care merită să intri.
jazz e pe praga la numărul 11 merg acolo de când am
intrat la liceu. alcoolul sexul drogurile legalele intră în
viața omului la o vârstă fragedă. intrarea la liceu
înseamnă primul pas în atmosfera nocturnă. tutunul e
deja un fleac drogul săracului. țigările la bucată sunt de
obicei până într-un leu e o afacere bună iar chioșcurile
de ziare din apropierea liceelor oferă astfel de servicii
deși nu au o gamă largă de țigări. kent 8 dunhill albastru
pall mall sunt de toate zilele. eu fumez marlboro roșu, e
mai scump dar merită. la țigări nu mă calicesc la bere da
la vin da la iarbă nu prea pun bani și nu fumez des. nam mai pus la iarbă de nu știu când și nici nu știu cum
supraviețuiesc în sfera socială a celor mai frumoși ani.
ani de liceu. legalele sunt împuțite rău au și nume
cretine. legalele sunt dinamită glonț în cap spargere praf
spital și alte cuvinte cu multe consoane apăsate.
legalele intră în viața prăjiților cam pe la 14-16 ani odată
cu prezervativele dubstepul drum and baseul și
frecvența scăzută la ore.

Despre carte: Ce ne aruncă Rareș la înaintare este aventura unui erou al timpurilor noastre, un adolescent plasat pe linia fortificată băutură – droguri – femei, ale cărui aventuri picarești te prind grație stilului alert, precum și forței pe care o emană scriitura. Un volum unde distincția fumată dintre poezie și literatură este abolită și unde coaiele nu sunt numite testicule.” – Octavian Perpelea
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postare prezentată

Căutați «gleTierra» lui Aurel Tar la ICR

Vă recomand un eveniment cu adevărat inedit - expoziția de pictură «gleTierra», semnată de artistul vizual Aurel Tar și care este găzdui...